Här finner du de flesta

svaren på dina frågor

Hur lång tid innan måste man boka en flyttstädning?

Om du vill ha en flyttstädning vid månadsskiftet så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 031 – 28 30 10 även om det gäller kortare tid.

Hur lång tid tar flyttstädningen?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag. Vi avslutar städningen senast klockan 17:00, vid månadsslut arbetar vi fram till senast klockan 20:00. Behöver städningen vara klar tidigare ska detta meddelas minst två dagar innan.

Hur gör jag om jag inte kan vara hemma och öppna?
Har ni städmaterial med er?

Ja, vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" flyttstädning. Vid behov av extrautrustning så t.ex. en extra lång stege ska detta meddelas senast dagen innan.

Hur lämnar jag nycklarna?

Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angiven klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor. 

Hur går det till med besiktning och garanti?

Du behöver inte godkänna/besikta städningen samma dag, du får alltid minst 10 dagars nöjd kunds garanti. Garantin innebär att vi åtgärdar eventuella klagomål från dig eller från den som flyttar in inom 48 timmar.

Kan jag avboka städningen?

Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.

Hur fungerar det med RUT-avdraget?

Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.

Är ni försäkrade?

Vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa, max 10 Milj kr/ skada.

Har ni F-skattsedel?

Ja.

Hur betalar jag?
Jag behöver mer hjälp

Maila oss här eller ring direkt på 031-28 30 10  

Hur blir jag kund?

Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att boka en provstädning eller ett hemsök. Detta gör du genom att gå in på Beställ/bli kund och fylla i formuläret. Vi kontaktar dig inom kort för att bestämma tid och datum för provstädningen.

Hur snabbt kan vi komma igång med tjänsten?

Vår målsättning är att provstädningen, hembesöket eller det digitala mötet (beroende på kundval) skall vara utförd inom två veckor efter att vi har fått in bokningen och därefter så brukar abonnemanget kunna startas relativt omgående.

Får man samma person som kommer varje gång?

Ja, vi strävar efter kontinuitet. Oftast jobbar vi i par för att kunna täcka upp vid sjukdomar och ledigheter. Vi har även andra duktiga medarbetare som kan hoppa in om det skulle behövas.

Måste jag vara hemma under städningen?

Nej, du behöver inte vara hemma. Många av våra kunder har låtit oss kvittera ut nycklar, detta underlättar vår arbete men är inget krav.

Kan jag bestämma veckodag och tid för städningen?

Ja, städarna kommer på den veckodag som du väljer. Vi ser gärna att vi får en tidsram (normalt kl. 9-16) inom vilken städningen kan utföras, men även här försöker vi att anpassa oss efter dina önskemål.

Vad ingår i städningen?

Till skillnad från många av våra konkurrenter så kan du skräddasy din städning. Vi använder oss av en Checklista som våra kunder får fylla i, denna används som underlag vid städningen.

Vad händer om något skulle gå sönder?

Daily Hemservice har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakar.

Vem står för städutrustningen?

Kunden skall bistå med nödvändig utrustning samt medel för att kunna utföra städningen effektivt. Vi har en lista som vi skickar till kunden, vi kan även leverera ett komplett städset om önskemål finns.

Måste jag lämna ut några nycklar?

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städtiden börjar, då behöver vi ingen nyckel. Du kan även lämna nycklarna till en granne inför varje städtillfälle om du önskar.

Är ni försäkrade?

Vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa, max 10 Milj kr/ skada.

Hur betalar jag?
Hur fungerar RUT-avdraget?

Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för städningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket. Läs mer om RUT-avdraget

Jag vill boka en provstädning, hur gör jag?

Gå in på Boka och fyll i formuläret, vi kontaktar dig för att bestämma en dag för provstädningen. Du kan även ringa oss på 031 - 28 30 10

Hur långt tid före behöver man boka en storstädning?

Om du vill ha en storstädning vid ett månadsskifte så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 031 - 28 30 10 och höra dig för även om det gäller kortare tid.

När börjar städningen?

Vi arbetar i arbetsteam på mellan 3-5 städare. Vi har vanligtvis flera städningar under en dag, därför kan tiden för start variera mellan 07:00-15:00. När schemat är klart ringer vi dig för att meddela en tid, detta görs oftast 2-3 dagar innan städningen. På helger och röda dagar börjar första städningen mellan 08:00-09:00.

Hur lång tid tar storstädningen?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag. Vi avslutar senast klockan 17:00.

Har ni städmaterial med er?

Ja, vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" storstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen.

Hur lämnar jag nycklarna?

Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angivet klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor. 

Vad ingår i storstädningen?

Se vår checklista; Storstädningen

Kan jag avboka städningen?

Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.

Hur betalar jag?
Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Vad ingår inte i storstädningen?

- Persiennetvätt
- Rengöring av kamin/kakelugn
- Fönstertvätt av inglasad balkong/ veranda
- Spröjsade fönster
- Fönstertvätt av mer än 4 fönstersidor*

Är ni försäkrade?

Vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa, max 10 Milj kr/ skada.

Hur fungerar det med RUT-avdraget?

Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för städningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.

Jag behöver mer hjälp

Maila oss här eller ring direkt på 031-28 30 10  

Hur lång tid innan måste man boka byggstädning?

Om du vill ha en byggstädning vid ett månadsskifte så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 031 - 28 30 10 och höra dig för även om det gäller kortare tid.

Hur lång tid tar byggstädning?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en flyttstädning på en arbetsdag. Vi avslutar senast klockan 17:00.

Har ni städmaterial med er?

Ja, vi har med oss allting som behövs för en "vanlig" byggstädning, behövs det någon extrautrustning så ska detta meddelas senast dagen innan städningen.

Hur lämnar jag nycklarna?

Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angivet klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor. 

Vad ingår i byggstädningen?

Se vår checklista; Byggstädning

Kan jag avboka städningen?

Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.

Hur betalar jag?
Vad ingår inte i byggstädningen?

 

- Persiennetvätt
- Rengöring av kamin/kakelugn
- Fönstertvätt av inglasad balkong/ veranda
- Spröjsade fönster
- Fönstertvätt av mer än 4 fönstersidor*

Hur betalar jag?
Är ni försäkrade?

Vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa, max 10 Milj kr/ skada.

Har ni F-skattsedel?

Ja.

Jag behöver mer hjälp

Maila oss här eller ring direkt på 031-28 30 10  

Hur långt tid före behöver man boka en visningsstädning?

Om du vill ha en Visningsstädning vid månadsskiftet så rekommenderar vi att du bokar två veckor innan. I annat fall räcker det med tre dagar innan. Du kan naturligtvis alltid ringa oss på 031 – 28 30 10 även om det gäller kortare tid.

Hur lång tid tar visningsstädningen?

Vi ser till att vi är tillräckligt många på plats för att klara av en Visiningsstädningen på en arbetsdag. Vi avslutar städningen senast klockan 17:00, vid månadsslut arbetar vi fram till senast klockan 20:00. Behöver städningen vara klar tidigare ska detta meddelas minst två dagar innan.

Hur lämnar jag nycklarna?

Det finns olika sätt att lämna/överlämna nycklarna, vi ser helst att du finns på plats på adressen på angiven klockslag. Det går även bra att lämna nycklarna på vårt kontor.

Hur går det till med besiktning och garanti?

Du behöver inte godkänna/besikta städningen samma dag, du får alltid minst 10 dagars nöjd kunds garanti. Garantin innebär att vi åtgärdar eventuella klagomål från dig eller från den som flyttar in inom 48 timmar.

Vad ingår i visningsstädningen?

Se vår checklista; Visningsstädningen

Kan jag avboka städningen?

Ja, dock måste det ske minst 5 dagar innan planerad städning.

Hur betalar jag?

Fakturering sker direkt efter utfört arbete. Betalningsvillkor är 10 dagar från fakturadatum.

Vad ingår inte i visningsstädningen?

 

- Persiennetvätt
- Rengöring av kamin/kakelugn
- Fönstertvätt av inglasad balkong/ veranda
- Spröjsade fönster
- Fönstertvätt av mer än 4 fönstersidor*

Hur fungerar det med RUT-avdraget?

Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.

Är ni försäkrade?

Vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa, max 10 Milj kr/ skada.

Jag behöver mer hjälp

Maila oss här eller ring direkt på 031-28 30 10  

Hittade du inte svaret på din fråga? Skriv till oss

.

12 + 6 =